شعارمديريتي

به جای پرداختن به برنامهء استراتژیک, به تفکر و ایده‌های استراتژیک روی آورید

مقالات مدیریتی

مقالات

 

بازاریابی یکی از نیازهای هر شرکت و سازمانی است که در کنار تحقیقات، تولید، مسائل مالی و حسابداری باعث موفقیت یک تجارت می شود. در برخی تجارت ها ممکن است بازاریابی اهمیت بسیار بیشتری هم داشته باشد و در برخی موارد نیز اهمیت کمتری. دلیل وجودی هر تجارتی محصولات و خدمات موفق است که بستگی به بازاریابی موفق دارد و این دلیلی است که هر تجارتی نیاز به دانش پایه ای از بازاریابی دارد.

 

تصميم گيري فرآيندي است خاص شامل پیش بینی، ارزیابی و مقایسه نتایج راه حل های موجود و انتخاب قطعی یک راه حل برای رسیدن به اهدف مطلوب است که اصطلاحا تحت عنوان تصمیم گیری چند معیاره شناخته می شود. تصميم به معناي انتخابي خودآگاه است كه به فرد امكان مي دهد تا براساس مجموعه اي از شرايط داده شده نحوه رفتار و طرز تفكر خاص آن مجموعه بررسي و سپس يك گزينه، مقبول واقع شود و سپس اجرا گردد.

 

راز حیات سازمان‌ها و شرکت‌ها در ایجاد سیستمی جهت برقراری بهتر با مشتری است. رفتار دوستانه با مشتری مهم‌ترین امر در مدیریت ارتباط با مشتری - CRM است. عبارت "همیشه حق با مشتری است" به همین دلیل ساخته شده است!
 هر فروشنده ای در هر تجارتی از اهمیت تاثیرگزاری مثبت در اولین ارتباط با مشتری آگاهی دارد. فروشنده‌ها می‌دانند که موفقیت فروش آنها تماما بستگی به 30 ثانیه اول برخوردشان با مشتری دارد و سعی به رسیدن تفاهم با مشتری در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌کنند. در آن صورت است که خریدار بالقوه به تمام پیشنهادهای آن‌ها گوش می‌کند و در نهایت از او خرید می‌کند.

 

آقای والتون مدیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای Wal-Mart درباره مشتری و اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) اینگونه می‌گوید: "مشتری کسی است که حقوق هر یک از کارمندان ما را می‌دهد و کسی است که تصمیم می‌گیرد تجارت ما موفق شود یا شکست بخورد. در واقع مشتری می‌تواند هر کسی را که خواست اخراج کند و این کار را می‌تواند با خرج کردن پول‌هایش در جایی دیگر انجام دهد. هر کاری که می کنیم، هر مفهومی که پیاده میکنیم، هر تکنولوژی را که توسعه می دهیم یا وارد میکنیم فقط و فقط به خاطر مشتری است"

 
این دو استاندارد پس از استاندارد ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت) از شناخته شده ترین و کاربردی ترین استانداردهای مدیریتی بین المللی در ایران هستند و بسیاری از سازمان ها جهت ارتقاء سطح عملکردی خود ترجیح میدهند پس از پیاده سازی الزامات ایزو 9001، به پیاده سازی الزامات ایزو 14001 و OHSAS 18001 نیز بپردازند.
صفحه3 از7